לייקים לפייסבוק

לייקים בפייסבוק הפכו לדרך אפקטיבית להפצת מסרים ומיתוג. כיצד אם כן נשיג יותר לייקים?

לייק גדול בפייסבוק

כל אחד יודע, שברשת החברתית רבת המשתמשים פייסבוק, בקשת חברות הינה עניין של מה בכך: הראה לי את חבריך ואדע כמה אתה לגיטימי הוא המוטו שמנחה את כולם. מעבר להתעדכנות השוטפת בשגרת חיי היום יום של חבריה והיכולת לראות היכן הם נמצאים בכל רגע נתון, איפה בילו ומה בישלו לארוחת הערב, פייסבוק הפך לכלי שיווקי רב עוצמה.

הפרסום הוויראלי, הפך למגמה החדשה בזירת השיווק העולמי. היכולת של כל אדם בעל חיבור פשוט לאינטרנט, להגיע לתפוצה המונית ולהעביר תכנים על ידי שיתוף או על ידי לחיצה על כפתור הלייק, פרצה את הגבולות הקיימים ושינתה את כללי המשחק. עסקים שונים, חברות, תכניות טלוויזיה ואף אנשים בודדים, יצאו כולם לקרב, אשר המניעים שלו משותפים לכולם.

אם בעבר, המאמץ לרכישת אהבתם של אחרים היה תלוי בתקשורת בינאישית ומפגש פנים מול פנים, כיום, מקום המפגש הפך לווירטואלי, האהבה אולי נמדדת בלחיצת כפתור אחת אולם, המאמץ הינו עדיין אותו המאמץ. אז מה גורם לאנשים לעשות לייק ואיך משיגים כמה שיותר לייקים לעמוד העסקי בפייסבוק, ללא עלויות? ישנן דרכים שונות ומגוונות.

השלב הראשון הוא לפתוח עמוד עסקי. ניתן ליצור את העמוד הזה דרך דף הפרופיל האישי על ידי לחיצה על כפתור יצירת עמוד. בעמוד העסקי נכתוב את שם העסק, נוסיף אלמנטים גראפיים מרכזיים כמו לוגו של העסק או תמונה שמייצגת אותו, כדי למשוך את העין, דרכים ליצירת קשר ואף קישור לאתר. בשורה התחתונה, נעצב אותו בדרך שמייצגת אותו בצורה הכי טובה ומושכת ויזואלית.

לאחר שעיצבנו את העמוד, השלב הבא הוא העלאת תכנים. חשוב להעלות תכנים על בסיס יומיומי או כמעט-יומיומי. אילו תכנים? סטטוסים המכילים אינפורמציה. עדכונים שונים כמו למשל מבצעים, הנחות, חידושים. גם סטטוסים מצחיקים או סטאטוסים בנימה אישית, יכולים לעשות את העבודה. טיפ קטן: העלו את התכנים מאוחר בלילה, וכך למחרת בבוקר הסטטוס יופי בין הראשונים ב-News Feed של כל החברים ויזכה לחשיפה מקסימלית.

מעבר למילה הכתובה, תכנים ויזואליים כמו תמונות מושכות וסרטונים יכולים להוסיף לעמוד פן קצת יותר מוחשי. אם למשל מקדמים מוצר אפשר להוסיף תמונות שונות שלו. אם זהו מוצר בעל הוראות הפעלה, אפשר להעלות סרטון המלמד כיצד להשתמש בו. ניתן לפרסם קישורים למאמרים העוסקים בתחום או קישורים לחוות דעת של לקוחות על המוצר.

העליתם תכנים? עכשיו הזמינו את כל המשפחה והחברים לבוא לבקר. ממש כמו בעסק אמיתי, גם בעמוד העסק הווירטואלי ישנה אפשרות להזמנת חברים לבקר בעמוד העסקי וללחוץ על לייק. ראו את זה כהשקה. הזמינו את כולם להיכנס, להתרשם ולאהוב.

אם אין אני לי מי לי. כמה פעמים אמרו לנו, שכדי שאחרים יאהבו אותנו חשוב לאהוב את עצמנו קודם? לחצו לייק לעמוד העסקי שלכם מדף הפרופיל, שתפו תכנים, מבצעים וסטאטוסים מעניינים.

אפשר לפרסם את העמוד העסקי בדפים של קבוצות בעלי מכנה משותף או אינטרסים משותפים. לדוגמה, אם העמוד העסקי מקדם מוצר שקהל היעד שלו הוא גברים צעירים הפרסום של העמוד יהיה מאוד אפקטיבי, בקבוצות שונות הרלוונטיות למוצר.

כמובן, חשוב לא פחות, הפכו לחביבי הקהל. פזרו את הלייקים שלכם כלחם לעניים בתקווה שגמולכם יהיה מידה כנגד מידה. תפרגנו, לחצו לייק למתחרים, וכך תוכלו להגיע לחשיפה בקרב קהל הלקוחות הפוטנציאלי דרכם.

בפייסבוק ישנן גם דרכי שיווק קצת יותר אגרסיביות להשגת הלייקים המתבקשים. אחת מהן היא יצירת תחרות. איך עושים זאת? מפרסמים תחרות נושאת פרסים נחשקים כאשר הזוכה, הוא האדם שמשיג את כמות הלייקים הגדולה ביותר לעמוד העסקי. הרעיון העומד מאחורי זה, הוא לדרבן את הגולשים שחמדו בפרס, להשיג לייקים בכל מיני אפיקים, הודעות אישיות, פתיחת קבוצה, פרסום סטאטוס בדף הפרטי המבקש מחבריהם ללחוץ עבורם על הלייק, כי הם ממש רוצים את הפרס.

דרך נוספת להשיג לייק היא דרך העלאת תכנים מעניינים אשר לא ניתן לצפות בהם אלא אם לוחצים על כפתור הלייק. למשל, מעלים תוכן אשר עשוי לעניין קהל רב של משתמשים כמו למשל פירוש השם על פי חוכמת הקבלה, וכאשר הגולשים מחפשים גישה לתוכן, היא נמנעת מהם. הגישה מתאפשרת, אם לוחצים על לייק כמובן. חשוב לציין, שדרך זו אומנם אפקטיבית אולם נעשתה קצת פחות חביבה על הגולשים והם החלו נמנעים מלהיכנס לתכנים מסוג זה. גם פייסבוק עצמם לא ממש מסמפטים את הדרך הזו ליצירת תנועה לתכנים שלכם, ולכן, מומלץ לחשוב פעמיים לפני שמיישמים את הדרך הזו.

המרוץ אחר הלייק הפך לאבן דרך בתרבות המודרנית המערבית. ישנם אנשים שמוכנים ללכת רחוק ולא לבחול באמצעים. מה שבטוח, בעולם שחושב שראה הכול, אנשים עדיין מעריכים אמינות, יצירתיות וחדשנות. אז הרשו לעצמכם להמציא את הגלגל.


מעוניין להגדיל את החשיפה החודשית לאתר שלך ולהגיע ליותר לקוחות?
צור איתנו קשר בטלפון 077-7644819 או השאר הודעתך בעמוד יצירת הקשר פה